C dieta mediterránea


c dieta mediterránea

Care sunt posibilele efecte adverse ale dietei mediteraneene? Cum a apărut dieta mediteraneană?

Dupa cum am mai mentionat si dupa cum probabil stiti deja, dieta mediteraneana este buna pentru sanatatea dumneavoastra. Cercetarile au ajuns la concluzia ca aceasta dieta a scazut riscul de boli de inima, depresie si dementa. Printre aceste alimente, amintim : a. Fructele si legumele — mancati intre cinci si zece portii pe zi de fructe sau legume o jumatate de cana de legume fierte sau o cana cu legume in stare naturala este egala cu o portie. Grasimile sanatoase — maslinele si uleiul din ele sunt pietre de temelie.

Dieta mediteraneană se bazează pe dieta Parasouda, urmată de locuitorii Cretei, pentru a avea o viață sănătoasă, absența restricțiilor stricte făcând-o potrivită pentru aproape oricine. Care sunt regulile de bază ale dietei mediteraneene? Nu este nevoie să te muți în Italia, Grecia sau sudul Franței pentru a profita de beneficiile dietei mediteraneene.

Tot ce ai de făcut este să urmezi sfaturile de mai jos.

Slow the effects of cognitive aging with the Mediterranean diet

Consumă fructe și legume proaspete sau cât mai puțin procesate de exemplu, legume gătite la aburi, grătar sau cuptor, niciodată in ulei Limitează consumul de alcool în zona mediteraneană se consumă un pahar de vin roșu la masă Folosește ulei de măsline la gătit și în salate Mărește aportul de leguminoase cartofi dulci, fasole, linte, broccoli etc Consumă cereale c dieta mediterránea, pâine integrală, nuci și semințe Limitează consumul de carne roșie Consumă pește de cel puțin două ori pe săptămână Consumă lactate, carne grasă și ouă doar ocazional Elimină din dieta zilnică mezelurile și alte semipreparate din carne Redu consumul de dulciuri și prăjituri și optează pentru fructe proaspete Folosește condimente și plante aromatice la gătit Mănâncă în porții mici Bea cel puțin doi litri de apă pe zi Care sunt beneficiile dietei mediteraneene?

Dieta mediteraneană are o mulțime de beneficii pentru sănătate. Mai jos sunt cele mai importante dintre ele: Reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare — potrivit studiilor, adoptarea unei diete c dieta mediterránea ajută la reducerea riscului de boli de inimă pe termen lung dieta voluntarilor a fost urmărită pe o perioadă de 5 ani.

c dieta mediterránea

Este bine de știut că persoanele studiate făceau și mișcare zilnic și mergeau regulat la control medical preventiv Îmbunătățește calitatea somnului — potrivit unui studiu publicat în dieta mediteraneană ajută la obținerea unui somn odihnitor în populația adultă. Rezultatele nu fost identice în cazul tinerilor care c dieta mediterránea urmat dieta Te ajută să slăbești — cercetătorii spun că persoanele supraponderale sau obeze slăbesc mai mult dacă urmează dieta mediteraneană prin comparație cu grupurile care urmează o dietă cu un conținut redus de grăsimi Susține sănătatea creierului — vitaminele, grăsimile și restul nutrienților din alimentele dietei mediteraneene sunt benefice și pentru creier.

c dieta mediterránea

Potrivit unui studiu, persoanele care urmează dieta mediteraneană au un risc mai mic de Alzheimer și alte afecțiuni asociate declinului cognitiv. Mai mult există o legătură directă între consumul de c dieta mediterránea și fructe de mare și un risc mai mic de boli neurodegenerative Reduce simptomele depresiei și anxietății — c dieta mediterránea special carotenoizii din spanac și varza kale ajută la îmbunătățirea stării de spirit.

c dieta mediterránea

Potrivit cercetătorilor, cei care urmează o dietă mediteraneană au un risc mult mai mic de depresie Ajută la stabilizarea nivelului zahărului din sânge — dieta mediteraneană se bazează pe cereale integrale și carbohidrați c dieta mediterránea proveniți din fructe și legume. Studiile arată că introducerea în dieta zilnică a carbohidraților complecși care se află în orz, cereale integrale, orez integral, quinoa etc ajută al reglarea glicemiei Este benefică femeilor la postmenopauză — urmarea dietei mediteraneene este legată de o structură osoasă și musculară mult mai bună în cazul femeile care au trecut de menopauză.

Cum oasele devin casante iar mușchii sunt și ei afectați după menopauză, dieta mediteraneană reprezintă o veste bună pentru femei Reglează flora intestinală — un studiu a arătat că persoanele care urmează dieta mediteraneană au un conținut mai bogat și mai divers al bacteriilor benefice prin comparație cu cei care au o dietă bogată în zahăr, sare și grăsimi saturate și trans.

Dietă Dieta mediteraneana: exemplu de meniu pentru o saptamana Dieta mediteraneana ➽ meniu ➽ plan alimentar ➽ meniul pentru o saptamana ➽ lista de cumparaturi in dieta mediteraneana ➽ alimente permise ➽ Afla pe DOC.